Az első elektroautó-törésteszt

2011. január közepén az ADAC töréstesztet hajtott végre a Mitsubishi i-MiEV villamos autóján, mely megegyezik a Peugeot iOnnal és a Citroën C-Zeróval.

A könnyűszerkezetes építés, a rövid túlnyúlások és a nagyfeszültségű rendszer ellenére az autó megvédte a bennülőket a komolyabb sérülésektől, mind frontális ütközéskor, mind ráfutásos balesetet vizsgálva. Balesetkor a nagyfeszültségű Li-ion akkumulátorok automatikusan lekapcsolnak, az akkumulátorcsomag sértetlen marad. A törésteszt bebizonyította, hogy ez az elektromos autó semmiben nem marad el a biztonság területén a belső égésű motorral hajtott társaik mögött.

A rövid első gyűrődési zóna ellenére a 64 km/h-val végrehajtott 40%-os átfedést magába foglaló frontális ütközéses teszt végrehajtásakor a műszerfal csak kicsit mozdult az utastér irányába, a lábtér is csak enyhén deformálódott. A túlélési tér megmaradt. A vezető- és utasoldali légzsákok rendben kinyíltak, ugyanígy a pirotechnikai övfeszítők is rendben tették a dolgukat. A ráfutásos balesetet szimuláló tesztnél is kielégítően vizsgázott az i-MiEV, ahol 80 km/h-val érkező 1400 kg-os „tesztjármű” csapódott az álló autóba. A teszteket összesítve az autó négycsillagos eredményt ért el.

(SzJ)