A Bosch "zöld" netes konszernként látja önmagát
A Boschnak az autóiparban betöltött vezető szerepe és innovációs felhajtóereje éppoly közismert, mint amennyire kevéssé tudott, hogy mind nagyobb jelentőségű fejlesztéseket végez az internetalapú technológiák területén is.
A belső égésű motorok az olajkészletek vészes megcsappanásáig még két-három evolúciós generáció előtt állnak, a Bosch azonban már most megkezdte átalakulását egy olaj nélküli világpiac kihívásaira készülve, amelyben „zöld”, netes konszernként látja önmagát. E szemlélet eredményeként vette kezdetét idén márciusban a Bosch-csoport és a Vodafone globális stratégiai együttműködése, azzal a céllal, hogy M2M (gép és gép közötti) platformjaik integrálása révén minden eddiginél intelligensebb, vezeték nélküli internetkapcsolatot tartó termékeket kínáljanak. Az együttműködés keretében a Boschnak az érzékelők és automatizált munkafolyamatok – Multi-Service Platform – tervezése során felhalmozott szakértelme találkozik a Vodafone kiváló hálózati minőséggel és menedzsment eszközök alkalmazásával zökkenőmentessé tett internetalapú megoldásokban szerzett tapasztalatával. A Bosch koncentrál az internetkapcsolatot fenntartó, ultraintelligens termékek fejlesztésére. Már a közeli jövőben egyre több eszköz és rendszer lesz képes arra, hogy automatikusan adatokat küldjön és fogadjon az interneten keresztül. Az ennek köszönhetően létrejövő vadonatúj szolgáltatások megváltoztatják majd az emberek mindennapjait. Alig néhány éven belül várhatóan az autók kommunikálnak majd a forgalomirányító rendszerekkel, hogy a legfrissebb áttekintést kapják a forgalmi helyzetről. Szingapúrban a Bosch éppen most állít fel egy átfogó, úgynevezett „emobility” rendszert, mely a legközelebbi szabad töltőpontokra irányítja az autósokat, és lebonyolítja a számlázást a közüzemi céggel. Ez a szoftver platform azonban ennél sokkal többre is képes. Autókölcsönzők, parkolóház-üzemeltetők és kiskereskedők is alkalmazhatják, ami jól jelzi, hogy milyen vadonatúj üzleti modellek jöhetnek létre a legkülönbözőbb területeken működő piaci szereplők számára a Bosch fejlesztései révén. Ha mindehhez hozzávesszük a Bosch Navigation App-et, vagyis az új, iPhone-ra fejlesztett navigációs alkalmazást, amely számos „okossága” mellett figyelmeztet a kanyarsebességre, támogatja a takarékos vezetést és egyedülállóan kapcsolatot teremt a felhasználó Facebook- és Twitter-oldalaival, akkor nem tűnik alaptalannak a Bosch technológiai jövőre koncentráló stratégiája.