A Peugeot új 48 Voltos rendszere

Idén a Peugeot új technológiákat vezet be járműkínálatába, beleértve a Stellantis által tervezett új 48 Voltos hibrid rendszert, amelyet a 3008-as és 5008-as modelleken kínálnak majd, mielőtt további modellekre is kiterjesztenék.

Az új 48 V-os hibrid rendszer egy új generációs, 138 lóerős PureTech benzinmotorból áll, amelyhez egy új, 6 sebességes, duplakuplungos elektromos sebességváltó társul, amely elektromotort is tartalmaz. A vezetés közben töltődő akkumulátor használatával alacsony motorfordulatszámon extra nyomatékot biztosít és akár 15%-kal csökkenti az üzemanyag-fogyasztást (a 3008-ason 126g CO2/km-ről és az 5008-ason 128g CO2/km-ről). ).

A mindennapi vezetés során a belsőégésű és az elektromos motor együtt vagy külön-külön működik az energiafogyasztás optimalizálása érdekében. Például erős, intenzív gyorsításkor az elektromos motor alacsony fordulatszámon további nyomatékot ad a benzinmotornak, lassításkor pedig a benzinmotor leáll és az elektromotor generátorrá válik a 48 V-os akkumulátor feltöltésére. Alternatív megoldásként a jármű teljesen elektromos, nulla károsanyag-kibocsátású üzemmódban is vezethető rövid távolságokon vagy egyes manőverek végrehajtása során. Városi közlekedésben a Peugeot 3008 és 5008 hibrid az esetek több mint 50%-ában 100%-ban zéró károsanyag-kibocsátású elektromos üzemmódban vezethető.

A rendszer középpontjában egy 1,2 literes, háromhengeres PureTech benzinmotor áll, amely 230 Nm forgatónyomatékot produkál 1750 percenkénti fordulatszámon, amelyet változó geometriájú turbófeltöltő segít. Ehhez kapcsolódik az új, elektromos, hatfokozatú, „nyomatéktörés” nélküli duplakuplungos sebességváltó, amelyet kifejezetten hibridrendszerekhez terveztek. A sebességváltó házában található az elektromotor, az inverter és az ECU is.

Az állandó mágneses szinkronmotor (a sebességváltóba épített) 21 kW (28 LE) csúcsteljesítményt és 55 Nm nyomatékot képes leadni. Ez biztosítja a belsőégésű motor indítását is, mely 48 V-os, szíjas rendszer.

A bal első ülés alatt található a rendszer 48 V-os lítium-ion akkumulátora, amelynek bruttó kapacitása 898 Wh és a rendelkezésre álló kapacitása pedig 432 Wh. A Peugeot 3008 és 5008 két elektromos hálózattal rendelkezik – egy alacsony feszültségű 12 V-os hálózat az autó berendezéseinek és egy nagyfeszültségű, 48 V-os hálózat a hibrid rendszer részegységeinek ellátásához. Az összes szükséges áramot kizárólag a 48 V-os e-motor állítja elő. Egyenáramú feszültségátalakítót (DC/DC konvertert) használnak a megtermelt villamos energia átvitelére az autó 12 V-os hálózatába.

Az új motor a PureTech 130 EAT8 helyébe lép és hamarosan további Peugeot modellekhez is elérhető lesz. A 3008-as és 5008-as hibridet a franciaországi Sochaux-i üzemben gyártják majd, Európában pedig 2023 második negyedévében kerül forgalomba.

 

Forrás: https://www.automotivepowertraintechnologyinternational.com