Szemrevételezéses környezetvédelmi vizsgálat

A gépjárművek kipufogógáz-utókezelő rendszere, az emiszsziótechnika a forgalomba helyezés és forgalomban tartás egyik, ha nem a legfontosabb eleme. A járműfenntartás több tevékenységét is érinti ez a rendszer, természetes, hogy szerkezet- és működésismerete nélkülözhetetlen. Mégis a szakképzés minden szintjén kevés figyelmet kap, azt tapasztalom, másodlagosnak tekintik, amelyik „elvan” magában.
Amikor például egy dízelautó vagy traktor nem megy tovább például a nyári munkák dandárjában, mert hibája miatt a motor nem indul el, azt is felveti a művezető, tőlem tanácsot kérve és nekem panaszkodva: „mit tanulnak az autószerelők, ha ilyen alapvető dolgot nem tudnak”. Ez annál összetettebb kérdés, minthogy csak azt válaszoljam: „ez van…”. Mikor rövid tanfolyamot kínálok fel, a „nagyfőnök” válasza: erre sajnos nem érünk rá.
Egy valóban kiváló gépész „lelkű” autószerelő tavaly azt kérdi tőlem, hogy mi az a valami a kipufogórendszerben, amin nem lát át és nem megy át rajta a gáz… Kérdezi ezt majd’ 20 évvel a DPF megjelenése után. DPF-tisztító vállalkozások rémtörténeteket mesélnek arról, mit tesznek egyesek az emissziótechnika elemeivel.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője