Előremenekülés

A Volkswagen Csoport továbbra is erőteljesen fektet be a jövőbe. Elkészítették a 2020 és 2024 közötti beruházási tervet, melybe a kínai közös vállalkozások nem tartoznak bele. A csoport közel 60 milliárd eurót tervez költeni a hibridizáció, az elektromos mobilitás és a digitalizáció jövőbeni területeire az elkövetkező öt évben. Ez a társaság ingatlanba, gyártókapacitásba, gépekbe és berendezésekbe történő beruházásainak, valamint a kutatási és fejlesztési költségeknek a tervezési időszak során bekövetkezett összes befektetésének valamivel több, mint 40%-át teszi ki. A csoport előző tervidőszakához képest ez körülbelül 10 százalékpontos növekedést jelent. A csoport mintegy 33 milliárd eurót szándékozik befektetni az elektromos mobilitásba.

Határozottan folytatjuk a Volkswagen Csoport átalakítását, és beruházásainkat a mobilitás jövőjére összpontosítjuk. Ez része a csoport stratégiája szisztematikus és következetes végrehajtásának” – mondta Hans Dieter Pötsch, a Volkswagen Csoport Felügyelő Bizottságának elnöke.

„Beruházásainkkal az elkövetkező években ismét felgyorsulunk. Flottánk hibridizációja, elektrizálása és digitalizálása egyre fontosabbá válik. A méretgazdaságosság előnyeit kívánjuk kihasználni és maximális szinergiákat akarunk elérni. A romló gazdasági helyzet tükrében arra törekszünk, hogy növeljük termelékenységünket, hatékonyságunkat és költségbázisunkat annak érdekében, hogy elérjük a kitűzött célokat” – mondta Herbert Diess, a Volkswagen Csoport vezérigazgatója. A következő 10 évre szóló hosszú távú tervet is módosították. 2029-ig a csoport akár 75 teljesen elektromos modell bevezetését tervezi piacra hozni, mintegy 60 hibrid járművel együtt. A tervezett elektronikus járművek száma körülbelül 26 millióra növekszik, nagyrészt annak köszönhetően, hogy a tervezési időszakra egy évet adnak hozzá, amelybe beletartozik a 2029-es év is. A Volkswagen közel 6 millió hibrid járművet akar eladni 2029-ig.

A 2029-ig tervezett elektronikus járművek száma kb. 20 millió, melyek a csoport moduláris elektromos platformjára (MEB) épülnek. A fennmaradó 6 millió jármű nagy része a PPE-platformon alapul. Az e-járműveket Németországon kívül tervezik a társaság Mlada Boleslav, Chattanooga, Foshan és Anting üzemében. Másokat zwickaui, emdeni, hannoveri, zuffenhauseni és drezdai német üzemek fogják legyártani. Megerősítették az emdeni telephely terveit, amelyek szerint az elektromos A-SUV (ID.Next) 02 gyártásának 2022-ben kell elindulnia. Az ID álcázott változata már bemutatásra került az idei IAA-n.

(Forrás: VW Media Information No. 397/2019)