Buszvállalatok egyesülése

A korábbi szétválás után újra egy buszos cég alatt közlekednek a távolsági és helyközi buszok. Október 1-jétől egyetlen állami társaság, a Volánbusz Zrt. látja el az ország egész területén a közúti helyközi személyszállítást. Az alábbi részvénytársaságokat vonták össze:

  • Volánbusz Zrt.
  • DAKK Zrt.
  • Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt.
  • ÉNYKK Zrt.
  • Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.
  • KMKK Középkelet-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.
  • KNYKK Zrt.

A továbbiakban együtt jogelődök beolvadása után 2019. 09. 30-án egyesültek, jogutóduk a volánbusz Zrt. (székhely: 1091 Budapest, Üllői út 131.).

Az egyesülés nem befolyásolja sem a menetrendet, sem a tarifát, a járművek és az autóbusz-vezetők ugyanazokon a viszonylatokon fognak közlekedni és ugyanazokon a megállóhelyeken fognak megállni – mondta Dávid Ilona, a közlekedési vállalat elnök-vezérigazgatója.

Az integráció alapvető célja a közúti közösségi közlekedés fejlesztése, az utasok magasabb színvonalú kiszolgálása. Állami vállalatként fontos szempont a költséghatékonyabb, szervezettebb működés kialakítása is. „Emellett kiemelt tervünk, hogy a helyi közlekedésben, azaz a települések, városok személyszállítási feladataiban újra aktív szerepet kapjon a Volánbusz” – tette hozzá az elnök-vezérigazgató. A várható előnyökről szólva kiemelte a közlekedési központokat körülvevő határok feloldását. „Megkezdtük a menetrendek öszszehangolását, először a Volánbusz és a DAKK Zrt. dél-alföldi menetrendjét optimalizáltuk. Ennek eredményeként ugyanahhoz a teljesítményhez most kevesebb autóbusz és autóbusz-vezető szükséges, csökkennek a működési költségek, de az utasokat ugyanúgy kiszolgáljuk, hiszen csak a régiók közti párhuzamos közlekedést számoltuk fel” – mutatott rá. Hangsúlyozta, hogy a szolgáltatási színvonal növeléséhez feltétlenül szükséges a járműpark megújítása. Már tavaly megkezdték a korszerű autóbuszok beszerzését, 2018 novemberétől idáig 269 új jármű állt forgalomba országszerte, és nemsokára 638 autóbusz beszerzését indítják el, ami a teljes járműállomány tízszázalékos megújulását jelenti. A fővárosi székhelyű busztársaságnak három régiós egysége lesz: egy a nyugati országrészben, várhatóan szombathelyi központtal, egy másik a keleti országrészben szolnoki centrummal, a harmadik pedig Budapesten és az agglomerációban működik majd.

(MTI nyomán)