A Seat szerves hulladékból származó bioüzemanyagot tesztel

Az autógyártó olyan projektet támogat, amely szerves hulladékokat biometánná alakít át. A Seat jelenleg négy CNG-járművel teszteli a kinyert bioüzemanyag használatát.


A Seat szerves hulladékok bioüzemanyaggá való átalakításának projektjét támogatja

A Seat földgázzal üzemelő járművek üzemét teszteli olyan biometánnal, amelyet szerves hulladékból nyertek ki. A barcelonai Ecoparc 2 hulladékfeldolgozóban az ott gyűjtött szerves hulladékokat egy 26 m magas erjesztő toronyba töltik. 30 nap múlva 65%-os metántartalmú biogáz keletkezik, amelyet azonban finomítani kell, hogy gázmotorokban használható legyen. A nem átalakult biohulladék trágyaként hasznosítható tovább. 

A keletkező biometán mennyisége jelenleg 4 jármű feltankolására elegendő egy projektbenzinkúton. Három Seat Leon, valamint egy földgázmotoros Seat Arona járműről van szó. Barcelona városa alapvetően még több biogáz előállítására elegendő masszát tudna előállítani. „A keletkező biohulladékkal elegendő biometánt tudunk előállítani arra, hogy évente 10 000 autóval 15 000 km-es távot tegyünk meg”, állítja Andrew Shepherd, projektvezető és a Seat mérnöke. A kísérletben legalább 30 000 km futásteljesítmény után kell a bioüzemanyag motorokra gyakorolt hatását megvizsgálni.