A Daimler és a Linde együttműködik a hidrogéncellás járművek ügyének előmozdítása terén
Dieter Zetsche bejelentette, hogy a tüzelőanyag-cellás autók nagyszériás gyártását a tervezettnél egy évvel korábban, azaz már 2014-ben elkezdik. A Daimler első lépésként legkevesebb 10 000 autót akar gyártani az innovatív tüzelőanyag-cellás hajtással. Ez idáig azonban a konszern egy 200 darabos kisszériát gyártott ilyen hajtással.
A Daimler ezen túlmenően az iparigáz-előállító Lindével kooperál annak érdekében, hogy a németországi hidrogéntöltő-állomások építését felgyorsítsa. A következő 3 évben 20 hidrogéntöltő állomást terveznek létesíteni. Az építkezések 2012-ben kezdődnek el. A beruházás euró milliós nagyságrendű, mely két számjegyű. Egy állomás megközelítőleg 1 millió euróba kerül. „Be kell végre fejezni az unproduktív vitákat”, mondja Dieter Zetsche. A Daimler és a Linde indítványa következtében a németországi hidrogéntöltő-állomások darabszáma jelentősen emelkedik. Ez idáig 30 töltőállomás van működésben Németország-szerte. Az új állomások a stuttgarti, berlini és hamburgi régiókban épülnek fel, ezeken kívül egy észak-déli és kelet-nyugati összeköttetést is kiépítenek.
A Daimler eddig 1 milliárd eurót költött a tüzelőanyag-cellás technológia fejlesztésére. A gyártó fel is kérte az államot, hogy jobban támogassa a témát. Egyedül Németországban 1000 hidrogéntöltő-állomásra lenne szükség a megfelelő lefedettséghez. A Daimler szerint világszerte is csak 200 hidrogéntöltő-állomás van.