Hőkamera és mesterséges intelligencia alkalmazása az ütközésvédelemben
A PAEB (Pedestrian Automatic Emergency Braking) rendszerek olyan fejlett vezetéstámogató rendszerek, amelyek célja a gyalogosokkal való ütközések megelőzése vagy csökkentése. Ezek a rendszerek számos érzékelőt használnak, hogy érzékeljék és reagáljanak a közelgő gyalogosokra vagy más akadályokra az utakon. Az Owl Autonomous Imaging a közelmúltban közzétett kiadványában vázolta elgondolását, hogyan fogja a technológia következő generációjának tagja a sötétben és zsúfolt városi területeken is lehetővé tenni a látást.
Az Egyesült Államokban több mint 100 ember hal meg közlekedési balesetekben minden egyes nap" - mondta William Wallace, a Consumer Reports társigazgatója. "Ha elfogadják az új szabályozást, az megmenti az életeket, megakadályozza a költséges baleseteket és drasztikusan emeli a biztonsági szintet az utakon. Az új szabályok építenének a meglévő ütközés védelmi rendszerekre, de azok válaszreakciója magasabb sebességeket követelne meg. Előírnák, hogy a járművek képesek legyenek 100 km/h, illetve 60 km/h sebességről sikeresen vészfékezni, így ütközést elkerülni még sötétben is.
" A legtöbb új jármű már rendelkezik AEB-rendszerrel – mellyel kapcsolatban már mi is több cikket írtunk. Az Owl AI célja a hőkamera és a mesterséges intelligencia kombinálása annak érdekében, hogy védje a gyalogosokat.
Amikor az embereket a jármű képalkotás segítségével érzékeli, két követelménynek kell teljesülnie a sikeres érzékeléshez: elegendő részlet az emberek háttértől való elkülönítéséhez és elég széles látómező ahhoz, hogy minden potenciális „sebezhető” gyalogost láthasson - mondta Chuck Gershman, az Owl AI vezérigazgatója és társalapítója. A Owl AI egy teljesen új érzékelőt fejlesztett ki kifejezetten erre a célra. Az új érzékelő, hőkamera modul és mesterséges intelligencia szoftver kombinálásával létrehozza az Owl Thermal Ranger-t, amely folyamatos „járdáról-járdára” terjedő lefedettséget és elegendő hatótávot biztosít az NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration - Országos Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal) 100 km/h sebességgel tervezett jövőbeni szabályozás kielégítésére.
Az Owl AI szerint a megoldás a hőradar beillesztése egy neurális hálózatba, valamint a már használt járműkamerák és szenzorok, amelyek jelentősen javítják a PAEB képességeit éjszaka is. Ennek részben az az oka, hogy az egyetlen képből ki lehet nyerni a távolság adatokat.
Az alábbi képek oldalról oldalra vetített összehasonlítást mutatnak a jelenlegi PAEB technológiák által látottakról az Owl AI szerint, a Thermal Ranger rendszeréhez képest:
A hőtávolság mérés forradalmi 3D érzékelőmódszer, amely az AI mély tanulási képességét és foveális optikát használ.
A "foveális optika" kifejezés arra utal, hogy az Owl által használt érzékelő rendszer képes olyan optikai technológiát alkalmazni, amely optimalizálja a részletes látást és a finom részletek észlelését. Ennek a technológiának lehet szerepe a hőtávolság mérésben vagy más speciális érzékelő alkalmazásokban, amelyek segítik az autonóm gépjárművek vagy más rendszerek működését. Az ilyen rendszerek célja lehet például a biztonságosabb közlekedés elősegítése és a jobb környezeti érzékelés. (a Szerk.)
Az autonómia piacának legdöntőbb eleme nagyvalószínűséggel mindig is a biztonság lesz. Az Owl szabadalmaztatott 3D Thermal Ranger™-je HD képalkotást és precíz távolságérzékelést nyújt, ami 150-szeres felbontást jelent a LiDAR kamerákhoz képest. A LiDAR kamerákról itt írtunk. Napközben és éjjel is működik, minden időjárási körülmények között képes osztályozni a gyalogosokat, kerékpárosokat, állatokat és járműveket a jármű környezetében, miközben kiszámolja a pozíciót, irányt és sebességet az autonóm és félautonóm működés biztonságos használatához.
Az Owl megoldásai panorámás hőképalkotást és sűrű távolsági térképeket nyújtanak, amelyek felülmúlják az aktív LiDAR vagy RADAR rendszerek teljesítményét.
A hőkamerás ütközésvédelem működése az alábbi videókon tanulmányozható:
Forrás: repairerdrivennews.co