Kamerakalibrálás a gyakorlatban – 2. rész
A vezetőtámogató asszisztens rendszerek elemeinek tulajdonságai és a köztük lévő kommunikációs kapcsolat miatt kijelenthetjük, hogy valami úton-módon minden mindennel összefügg, egy hiba elhárítása több összetett feladatot jelent, ezért a folytatásban említést kell tenni a kameraberendezéseken kívül más alkotórészekről is.
KEZDJÜK AZ ÉJJELLÁTÁSSAL
Az első cikkben a radarokat jártuk körül, innen tovább az egyik legújabb fejlesztésű technológiát, a NightVision berendezést mutatom be, teszem ezt azért, mert beállítása a radarokra jellemző módon történik, mégis kameraként tekintünk rá. Az infravörös lézerfény-kibocsátás jelen van a radaroknál is (például a LiDAR), ennek alkalmazása kamerák esetén az éjjellátó képességet segíti. A NightVision technológiát termokameraként is szokták hívni, mert az úton lévő élőlények hősugárzását érzékeli. Fejlesztésének célja, hogy a jármű előtt azt a részt jelenítse meg egy kijelzőn, amelyet a tompított fényszóró nem világít be ➊.