Radarkalibrálás a gyakorlatban – 1. rész
Többféle csoportosítás létezik a gépjármű-korszerűsített vezetéstámogató asszisztensrendszerek (ADAS) alkotóelemeit illetően. A teljesség igénye nélkül sorolva, ide tartoznak a fék vagy a parkolást segítő asszisztensek, de ami az ezredforduló magasságában az egészet felpörgette, az a kamerák, radarok és modern fényszórók beépítésével megjelenő asszisztencia. Ezeknek a beállításához, kalibrálásához alapesetben diagnosztikai eszköz szükséges, de az aktív rendszerek megkívánják a különböző analóg mérő berendezéseket. Cikksorozatomban gyakorlati oldalról fogom bemutatni a modulok kalibrálását, ezek közül is a statikusakat, amihez tábla, szőnyeg vagy bármi egyéb külső eszköz szükséges.
Az asszisztens szó jelentése: személy, aki valamilyen folyamatot, munkát szakértő módon segít, támogat. Ma már az asszisztens lehet mesterséges intelligenciával rendelkező, önálló funkcióra képes rendszer is, mely figyelmeztet vagy be is avatkozik egy feladat teljesítésébe, esetleg azt önállóan is el tudja végezni. Esetünkben a gépjárművezető munkáját segíti, támogatja, kiváltképpen vészhelyzetben. Kérdés, hogy a „vezetőtámogató” vagy a „vezetéstámogató” a pontosabb megnevezés.