Biciklisvédelem szenzorokkal
A kerékpárosok egyedi viselkedése, sokszor kiszámíthatatlan manőversorozatai a világ utcáin megkülönbözteti őket a robogót használóktól vagy a gyalogosoktól; a jelenség állandó témaként folyamatos feladatot ad az ADAS rendszerek fejlesztőinek hogyan lehet minimalizálni az ütközések esélyét. A rendszernek látnia kell és megjelölni a kerékpárosok különféle pozícióit, tájolásukat és sebességüket is. Figyelembe kell vennie a kerékpárok különböző formáit és méretét, valamint a különböző habitusú kerékpárosokat is. A habitushoz köthetőek mozgásminták is, melyek ismerete szükséges a kerékpáros szándékainak előrejelzéséhez és a jármű reakciójának előkészítéséhez. A kerékpáros keresztezhet sávot, figyelmen kívül hagyhat stoptábláknak, vagy gyors oldalirányú mozgásokat végezhet, hogy elkerülje az előtte lévő akadályokat. Mindez igen összetett feladat és próbára teszi a célirányosan fejlesztett rendszereket.
A Detroit Active Side Guard Assist (ASGA) rendszere 20 km/h alatti sebesség esetén észleli a teherautó melletti – valószínűleg holttérben is mozgó - tárgyakat és automatikus fékezéssel törekszik az esetleges ütközést megelőzni. Az „Active Brake Assist 5” (ABA 5) folyamatosan működő radar- és kameratechnológiát használ az út és a holttér figyelésére.
A Side Guard Assist első verziója 2020-ban jelent meg a „problémás oldal” figyelésére, azonban nem biztosítja a fékezést. Az ASGA esetében, amikor az oldalra szerelt radar mozgó tárgyat, például gyalogost vagy kerékpárost észlel a traktor utasoldali hosszában, a vezető sárga elakadásjelző háromszög jelzést kap a jobb oldali A-oszlopban, amennyiben a térköz csökken a sárga elakadásjelző háromszög pirosra vált, hangjelzés hallható, és bekapcsol a fékezés.
Az amerikai gyártó Freightliner Cascadia és Western Star teherautóin – várhatóan 2022. szeptembertől - szereli ezt az új ADAS kiegészítést. A Detroit Assurance az ABA 5-tel a haszonjármű szektor legátfogóbb biztonsági rendszer-csomagja, és olyan funkciókat tartalmaz, mint az Active Speed Intervention, az Active Brake Assist 5, a Brake Hold Mode, a 0 km/h sebességig adaptív sebességtartó automatika, az Active Lane Assist és mások.
Az ABA 5 rendszerről szóló tesztvideó az alábbi videóban tekinthető meg: