Kezek a kormányon, tekintet az úton
Napjainkban a kézi telefonok oly mértékben mindennapi eszközzé váltak, hogy használatukkal minden autógyártónak számolnia kell. Különösen akkor, ha a következő járműgenerációk valóban kommunikálni fognak egymással, és az út menti infrastruktúrával. A járműben való használatukból, megfelelő technikai korlátozással ugyanis, forgalombiztonsági nyereséghez juthatunk. Életekben, értékekben és üzemanyagban. Csupa olyan dologban, melyeket velük hatékonyabban kezelhetünk, mint nélkülük.
Velük az autók nemcsak utasokat szállítanak, hanem közösségi feladatokat is ellátnak: szélesítik társadalmi kapcsolatainkat, és javítják a közlekedés biztonságát, amivel magasabb szintre emelik járműveink használati értékét.
Manapság két eszközcsoport múlja felül az asztali számítógépek technikáját: az emberi intelligencia eszközeiként használt mobiltelefonok, és az érintőképernyős táblagépek. 2014-től velük több intelligens eszközt használnak internetelérésre, mint a hagyományos számítógépek. A változás a korábbinál mozgékonyabb résztvevőkkel bővíti a felhasználók körét, és új lehetőségeket kínál a számítógépes iparágak számára.
E kör hatótényezői hat tendenciát alapoznak meg. A mozgatóerőt a foglalkoztatás, a globális hatalmi szerkezet és a praxisváltó innováció jelentik, melyek új tendenciákat hoznak a felszínre. A nagyvárosi életfeltételek javulását, és ezzel a nagyvárosi népességszám jelentős növekedését. Ez azzal jár, hogy világszerte növekszik a foglalkoztatás, és felgyorsul az innováció. Együttes hatásuk szélesíti a középosztályt, és ennél nagyobb mértékben bővíti a kis jövedelmű vásárlók körét. 1. Új piacok szélesítik a számítástechnika befolyását. 2. A tiszta technikák versenyelőnyöket kínálnak. 3. Az átalakuló globális banki műveletek új befolyást nyernek. 4. A kormányzatok szorosabban együttműködnek a magánszektorral. 5. A romboló műszaki innovációk növelik a mobilvilág intelligenciáját. 6. A foglalkoztatás a globális munkák bővülésének irányába tolódik el.
A mobiltelefonok az USA-ban a legelterjedtebb telefonkészülékek. A használatukra épülő legtöbb hálózati autót ebben az évben a General Motors és az AT&T kettős szállítja, amelyek bejelentették, hogy jövőre a tízszer gyorsabb 4G LTE-re váltják fedélzeti kommunikációs eszközeiket. A váltás nemcsak a GM járművek adatforgalmát, hanem az OnStar biztonsági és telematikai rendszer szolgáltatásait is javítja. A gyorsabb adatátvitel a hátsó ülésen utazók számára a hálózati tv-adások vételét, a szervizembereknek pedig a fedélzeti adatok valós idejű kiértékelését is lehetővé teszi.
A SYNC-kal és a MyFord-dal értékesített új Ford járművek tulajdonosai 79 százalékban elégedettek járművük új technikájának minőségével.
A felmérésekből az is kiderült, hogy a SYNC-et és a MyFord-ot választó vásárlók elégedettebbek a teljes jármű minőségével, az enélkül a fejlett információs és kommunikációs rendszerrel gyártott modellekénél.
Az újdonságok az olcsóbb Fiestákat vásárló fiatalokra is hatnak. Körükben, a 2014-es Fiestákon a navigációs rendszer és a hátra látó kamera a bőrülések és a napfénytető hiányát is pótolja.
A Ford SYNC beszédvezérlését és a MyFord érintőképernyős navigációs rendszerét a drágább modelleket választó idősebb vásárlók is olyan használatiérték-növekedésként értékelik, amely járműcserét is megér.
Melyek a gépkocsi webalkalmazások legfőbb kihívásai? A gépkocsik webes alkalmazásai a legkritikusabb forgalmi helyzetben sem korlátozhatják a vezetésért fennálló jogi felelősséget.
Ezt a követelményt különösen a fedélzeti játékok fejlesztőinek nehéz kielégíteniük. Érzékelőkkel mért kritikus helyzetekben ennek a görgetési művelet kiiktatásával kell érvényt szerezni.
Az animációkészítő grafikus alkalmazások széles körben alkalmazott programszabványa, ötödiknek átdolgozott, legújabb változata a HTML5. Őse az Adobe cég Flash nevű animációs programja, mely mára ipari szabvánnyá nőtte ki magát. Versenytársa a Microsoft fejlesztésű Silverlight, és az Oracle cég JavaFX2 nevű, animációkészítő alkalmazásának programozási felülete.
A HTML5 fontos értéke a különböző képi tartalmak és hanganyagok, szabványosított megjelenítése a weboldalakon. Az egyik legelterjedtebb készülék az iPhone, amely az Apple cég okostelefonja. Videokameraként, kamerás mobiltelefonként, hordozható médialejátszóként, wifi és mobil hálózati adatforgalom vételére és továbbítására használható. Felhasználófelülete 3,5, az iPhone5 esetében 4 hüvelyes képátlójú, melynek kapacitív érintőkijelzője virtuális billentyűzetet foglal magába.
A mobiltelefonok alsó oldala USB-adatátviteli és töltőcsatlakozóval készül. A gépkocsik utastéri dokkolóegysége úgy van kialakítva, hogy a készülék behelyezése automatikusan egybekapcsolja a megfelelő csatlakozópárokat. Adatátvitel azonban csak az iTunes használatával hozható létre.
Az iPhone főbb programjai: Safari webböngésző, iPhone Mail levelezőprogram, Apple iCal naptár, Google Maps navigációs térkép, sms-t író Text, You Tube Player, számológép.
Nem hallgathatjuk el, hogy mint minden új, az internetkommunikáció a járművön kívül sem konfliktusmentes folyamat. Illusztrálja ezt a múlt heti példa.
A BMW bejelentette, hogy a jövőben mindinkább interneten, és/vagy a vevőknél végezné a prémiumautók eladását, ugyancsak az internet használatával. Mindkét módszer kiküszöböli a költséges autószalonok létesítését és használatát. A márka elsősorban a nagyvárosokban tervezi csökkenteni járműértékesítésének kiadásait.
Hasonló megoldáson tűnődik a Mercedes-Benz is. A két prémiumgyártó jól ki tudja használni ebben saját internetmagazinjuk járműveikben elérhető, naponta frissülő adásait.
A bejelentés nem sokat váratott az érintett BMW-kereskedők reakciójára, akik alig öt nap múlva közleményben juttatták kifejezésre, hogy ellenzik a gyár webértékesítési terveit. Álláspontjuk szerint „bizonytalan kimenetelű közvetlen járműértékesítés semmilyen formában nem vállalható.”
A gyári válasz: az interneteladást és a vevőknél folytatott értékesítést az i3 modell bevezetésével fogják kipróbálni.
Kíváncsian várjuk az autókommunikáció
európai fejleményeit.