A Continental első „HL” terhelési indexű gumiabroncsa
A tisztán elektromos vagy hibrid hajtású nagy méretű, nagy teljesítményű autók és terepjárók a hagyományos gépjárművek kategória átlagnál sokkal nagyobb tömegűek, így nagyobb súlyerővel terhelik az abroncsot. Ugyanakkor ezekhez a nehezebb modellekhez a mai kínálatban kevés a nagyobb teherbírású gumiabroncs-választék. A Continental ezt a rést kívánta megszüntetni az új HL terhelési indexű személygépjármű-gumiabroncs gyártásával.
A HL jelölésű abroncsokat jellemzően a 2–3 tonna tömegű személygépjárművekhez fejlesztették. Ezeken a járműveken az abroncsok oldalfalmagasságának aránya jellemzően kisebb, mint 50%. Kínában például az új járművek 53%-a 50 vagy attól peresebb abronccsal gördül le a gyártószalagról. Akár hibrid, akár elektromos járműről beszélünk, a hatótáv az egyik legfontosabb tényező.