Hella technológia – Fényvetőcsere, beállítás és programozás

A korszerű útmegvilágító lámpák, fényvető egységek, soroljuk ide az e századiakat, az autótechnika egyik, ha nem a legnagyobb technikai fejlődését mutató gépjárműszerkezetei. Az új fényforrások mellett a számos új, részben vagy teljesen automatizált világítási szolgáltatások kiteljesítik a látni és látszani közlekedésbiztonsági célokat. Mindez magával hozta és hozza, hogy az útmegvilágító rendszerek műszaki bonyolultsága miatt az autójavítás, diagnosztika, kalibrálás az egyik rendkívül összetett, a szakemberektől nagy felkészülést igénylő feladatcsoportja lett. A világítórendszerek fejlesztése ma is napirenden van mind a dizájnt, mind a technikát illetően. Alapkutatási eredmények teszik lehetővé, hogy egyre újabb és újabb megoldások, milliós pixelszámú fénykéveforrások szülessenek.

Egy korszerű LED-es fényvető egység cseréjére vonatkozó műszaki információkat, technológiát állított össze a HELLA, hogy professzionális támogatást nyújtson a járműműhelyek munkájához. Példaként szolgál egy Mercedes-Benz W212 [2014- es modellév – E 350 T 3.0 V6 24V CDI (212) BlueTEC] lámpaegység, de mint azt a HELLA említi, más, azonos alkatrészrendszerrel rendelkező járműmodellekre is vonatkoznak az ismeretek. Ez a lámpa (ez a generáció) még AFS (ILS) képességgel nem rendelkezik. A technológiai leírást azért vesszük át, hogy érzékeltessük, milyen komplex munkafolyamatot, jelentős programozást igényel egy korszerű lámpaegység cseréje. Csak cseréje, mert a lámpában, az ECU-k beszerelésén túl, nincs keresnivalónk.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.