„Szemfenékvizsgálat” a traktoron
Itt van az ősz, így az évszakváltás magával hozta a közlekedésben a „látni és látszani” elv még dominánsabb érvényesítési igényét. Ebből kifolyólag természetesen nem lehet kivételezni, súlyozni, hogy egyes járműkategóriák lámpái, világítása, annak megfelelősége kevésbé fontos közlekedésbiztonsági tényező, mint az úton közlekedő többi „társáé”!
Így van ez a traktorokkal – lassú járművekkel, mezőgazdasági vontatókkal – is, főleg úgy, hogy a konstrukciós kialakításukból adódóan a világítótestek pozicionálása, elhelyezkedése nem a személygépkocsiknál, tehergépkocsiknál szokványos kivitel, mellyel korlátozott látási viszonyok között, éjszaka bizony számolni is kell. Ebből kifolyólag tehát a beállításuk megfelelőségét a szakmának – szervizeknek, vizsgálóállomásoknak – kontroll alatt kell tartani, azonban a diagnosztikák, műszaki vizsgák során hiába írjuk elő jogszabályi szinten is vizsgálóeszköz meglétét, ha nem az adott járműkategória sajátosságainak megfelelően specifikáljuk azokat, nem szabályozzuk hozzárendelt technológiával, hogy joghatályos mérésként hogyan is kell szakszerűen, objektíven végrehajtani a vizsgálatokat.