Kapcsoljuk fel a villanyt - a fejekben is!

Az elmúlt években a nappali menetfénnyel működő gépkocsik elterjedésével együtt sajnos mindennapossá vált az, hogy az autók hátsó helyzetjelzői sötétek maradnak szürkületben, esőben, rossz látási viszonyok között is. A szabályozás ugyanis – véleményem szerint helytelenül – nem tette feltétlenül szükségessé a gyártók számára a nappali menetfénnyel (DRL) együtt a hátsó helyzetjelző automatikus használatát, így több típusnál a nappali menetfény/automatikus világítási üzemmód bekapcsolása esetén hátul teljesen sötét a jármű.
Sajnos az autóvezetők egy része (tapasztalataim szerint kb. a fele) ezzel úgy tűnik, nincs tisztában. Az eredmény: későn észlelt forgalmi szituációk, megnövekedett baleseti kockázat. (Hol vannak már szerencsére a szovjet kivilágítatlan fantom katonai teherautó karavánok. Sok volt az utoléréses, belerohanásos baleset a vaksötétben.)
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Brake by Wire: a hidraulikus fékrendszerek alternatívája
Hallottunk már róla, de dolgunk még nem volt vele. A gépjárművek adatkommunikációs rendszereinek robbanásszerű fejlődése húzza őket is.
BorgWarner segítség turbóméretezéshez
Egyetemi hallgatók, illetve tunerek központi témája a turbófeltöltő. Kinek ne lenne turbófeltöltő története a szakmában, főként tuner vonalon.
Generátor hibák nyomában
Alig van, aki ne tapasztalta volna már, hogy a nyári kánikula tud érdekes hatással járni autóink egyes részegységei tekintetében.