Amikor az innovatív fénytechnológia nappalivá varázsolja az éjszakát

A Le Mans-i 24 órás versenyen az éjszakai vezetés olyan kihívás, amelyet a sofőrök nagyon élveznek, annak ellenére, hogy a „pálya helyenként olyan, mint egy alagút, ha koromsötét van mindenütt”. Az elmúlt 90 év alatt a látótávolság 100-ról közel 1000 méterre nőtt! A verseny próbára teszi az összes karosszéria állóképességét és erejét, de a lámpákat és a motorokat is. Amikor Georges Durand 1922-ben bejelentette a 24 órás Le Mans-i verseny megalkotását, már arra törekedett, hogy megtapasztalja a világítás jobb evolúcióját. Abban az időben az első autóknál rendszeresített acetilénlámpát (vagy karbidlámpát) felváltotta az elektromos izzó, de ez csak a kezdet volt, mint ahogy látni fogjuk. Ne felejtsük el, hogy a 24 órás Le Mans majdnem egyharmada éjszaka zajlik. A sofőröknek mintegy szimbiózisban kell lenniük a járművek világításával is, amikor a pálya egyes részein, például a Mulsanne Straight egyenesben 300 km/h-nál nagyobb sebességgel vágnak át a sötétségben és alkalmazkodniuk is kell a különböző megvilágítási fokokhoz.
Említést tettem már a kezdetekről, ezért nézzünk néhány olyan mérföldkövet, mely a járművek világítástechnikai fejlődési ívét mutatja a Le Mans versenysorozatban. Ehhez a www.24h-lemans. com adott támpontokat.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Brake by Wire: a hidraulikus fékrendszerek alternatívája
Hallottunk már róla, de dolgunk még nem volt vele. A gépjárművek adatkommunikációs rendszereinek robbanásszerű fejlődése húzza őket is.
BorgWarner segítség turbóméretezéshez
Egyetemi hallgatók, illetve tunerek központi témája a turbófeltöltő. Kinek ne lenne turbófeltöltő története a szakmában, főként tuner vonalon.
Generátor hibák nyomában
Alig van, aki ne tapasztalta volna már, hogy a nyári kánikula tud érdekes hatással járni autóink egyes részegységei tekintetében.