OSRAM LEDriving® modellek
Ha egy tervezett piaci termék műszaki fejlesztésébe bárhol is belefognak, fel kell mérni a lehetséges vevőkört, pozícionálni kell a terméket a piacon, elemezni a költségeket, jól megbecsülni az elérhető árakat. Ez gazdasági alaptörvény. Sok termék piaci értékesítésének lehetőségeit gyártóik rosszul mérik fel, és így nem kétséges a sikertelenség. Olvasóink az autófenntartás, benne a javítás és alkatrész-kereskedelem széles köréhez tartoznak, üzleti tevékenységük nyereségérdekű. Tehát amennyiben ajánlanak, értékesítenek és beépítenek egy terméket, azon – egy-két kivételes esettől eltekintve – nyereséget kell tudni realizálni.
Ennyi bevezető után talán szükséges volt egy kis „megágyazás”, térjünk rá egy nem éppen hétköznapi termék, az OSRAM „csere fényszóró” egység körüljárásához; mert műszaki kiválóságához kétség nem férhet, érdemes üzleti alapon nagyító alá tenni.
Az OSRAM cég óriási kutatás-fejlesztési munka után már évek óta jeleskedik a LED-es gépjármű-világítás minden területén, termékei autógyártói első beépítésűek, és az alkatrészpiac ellátója is, néha csak gyári csatornákon, néha közvetlen kereskedelmi vonalakon is.
AZ OSRAM GONDOLT EGYET ÉS TÖBB MINT KETTŐ LETT BELŐLE…
Mivel minden technikája megvan a LED-es fényszóróegységek gyártásához, miért ne lehetne ún. retrofit egységeket is készíteni? Meglévő autók fényvető egységét modernebbre, divatosabbra, ahogy az angolból átvettük, trendire cserélni. Ha az új egység fizikai jellemzőiben többet tud, mint a lecserélt, az üzleti sikernek még nagyobb az esélye.
Érdemes latolgatni, kik lehetnek erre vevők. Tehát meglévő, használatban lévő autók, esetünkben a Golf VI (ez egy kicsit más történet, elemezni fogjuk) és a Golf VII, valamint a Ford Focus 3, melyek fényvető egysége eredetileg is kiváló volt, az természetes, hogy az európai típus-jóváhagyási követelményeknek megfelelt.
LEHET JOBB!
Az OSRAM azt mondja piaci kommunikációjában: a technika rohamosan fejlődik, néhány évvel ezelőtti termékeknél van még jobb is; itt a lehetőség, hogy modernebbre cseréljék. Kik lehetnek azok, akik cserélni fognak:
- mindig vannak olyanok, akik autójuknak minden jót megadnak,
- használtautó-vásárlás után még van pénz egyedivé tenni az autót,
- frontális ütközés vagy meghibásodás után a javításhoz az új fényszórót választják,
- meggyőzi őket az, hogy jobban fognak látni,
- mert a szomszéd már lecserélte…
Az eladás művészete az, hogy ezeket a potenciális ügyfeleket elérjük és eredményesen érveljünk. A műszaki háttér adott, a termék kiváló, ezzel baj nem lehet. A gyártó így fogalmaz: akár 200%-kal több fény, összehasonlítva az ECE R112 minimum követelményekkel, akár 200 m hosszú fénykéve, akár 100%-kal fehérebb fény, összehasonlítva a standard halogén fényszórókkal.
Már csak a „megéri-e” kérdésre kell választ kapnunk: mennyi a terméken az árrés, mennyit lehet az átszerelésért elkérni. Erre ebben a cikkben válaszolni nem tudunk, de ez nem is tartozik ránk.
GOLF VII EDITION LEDRIVING® HEADLIGHT
A 2018. évi frankfurti Automechanika szakkiállítás „Innovációs díj”-át, az „Elektronika és rendszerek” kategóriájának abszolút győzteseként a VW Golf VII modellekhez fejlesztett LEDriving fényszóró kapta. A VW Golf VII modellekhez kifejlesztett Osram LEDriving fényszóró lámpatestek a halogén- és xenonlámpákat a legmodernebb LED-technológiára cserélik, és az eredeti fényszóróknál nagyobb teljesítményt nyújtanak. A tompított és távolsági fényszóró, a nappali menetfény, a helyzetjelző és az irányjelző mind együtt kapott helyet a teljes LED retrofit fényszóró lámpatestben. A LED fényszórót különösen vonzóvá teszi az igazán stílusos megjelenése és a fényforrás hosszú élettartama. A fényszóró lámpatest a jármű átalakítása nélkül beszerelhető.
Csak olyan Golf VII Edition (2012– 2016) gépkocsikban használható, amelyeken az alapfelszereltség része a halogén vagy a xenon fényszóró és a halogén nappali világítás. A LEDriving Golf VII fényszóró lámpatest csak a pre-facelift verzióhoz kompatibilis (Golf VII CHROME | BLACK | GTI Edition, LEDHL104 – CM, LEDHL104 – BK, LEDHL104 – GTI). Más modellváltozatokban való alkalmazás nem engedélyezett. A LED-es fényszóróban nincs cserélhető fényforrás.
A VW Golf VII LEDriving® fényszórói teljesen ECE-kompatibilisek az OEM halogén VW Golf VII fényszórók cseréjéhez. A termék az ECE-jóváhagyási jelet tartalmazza, amely minden jóváhagyott gépjármű-alkatrészhez kötelező. Ezeket az R6, R7, R48, R87 és R112 szabványoknak megfelelően engedélyezték, ezért Európában beszerelhetők és használhatók. Mivel a tompított fény megvilágítási célértéke nem haladja meg a 2000 lumen értéket, az ECE R48 fényszóró további automatikus fényszóró-szintbeállító és fényszórótisztító rendszert nem igényel.
A Golf VI és a Ford Focus 3 típusához is kínál az OSRAM fényvető egységet, melyek már kereskedelmi forgalomban kaphatók. A LEDriving® XENARC® fényszóró a modern LED-es nappali menetfényt a nagy teljesítményű xenonlámpával (fényforrás D8S 25 W, színhőmérséklete 4200 K) ötvözi. Az OSRAM fényszóró megoldást jelent minden olyan Golf VI és Ford Focus 3 modellnek, amelyben gyárilag nincs xenon fényszóró. Az ECE-jóváhagyással rendelkező LEDriving® XENARC® fényszóróval való korszerűsítés kielégít minden jogi előírást – automatikus szintező (előrevilágítás-állító) vagy fényszórótisztító rendszerre nincs szükség. Élettartama >3000 üzemóra.
A retrofit lámpaegységek valamennyi típusához van részletes, rajzos szerelési utasítás és beszerelési videó. Az OSRAM a fényszóró lámpatestekre 2 év garanciát nyújt.
(gyári sajtóközlemények felhasználásával írta NAGYSZOKOLYAI IVÁN)
Információ:
www.osram.hu/autolampa oldalon,
az OSRAM Magyarország ügyfélszolgálat +36-1/889-2575-ös telefonszámon
vagy az osram@osram.hu,
illetve az automotiveservice@osram.com e-mail-címen.