MERCEDES-BENZ TYP 260-D (NULLSERIE, 1936–1937)

A Mercedes 1933-ban kezdett dízelmotort személygépjárműben való felhasználásra fejleszteni. Egy nem túl sikeres soros, 6 hengerű változat után döntöttek a 2,6 literes, 4 hengerű változat mellett, melyet 1936 februárjában a berlini autókiállításon mutattak be. Rivális is megjelent a kiállításon: a Hanomag Rekord is dízelmotoros személyautóval jelentkezett. Ez a két modell volt a világ első dízelmotoros személyautója.

A Mercedes-Benz dízel előbb került sorozatgyártásba, az őket követő Peugeot 402 pedig 1938-ban. A Mercedes-Benz Typ 260-D a Typ W21 karosszérián 5 üléses Innenlenker, 7 üléses Pullman-Limousine, 7 üléses Landaulet, Cabriolet „B” és „D” változatok készültek, mintegy 170 autót építettek. Az „Innenlenker”, tehát az utastérből vezethető autó megnevezés magyarázata az automobil kezdeti korszakára vezethető vissza.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.