Új elektromos rekord a Nürburgringen
A Volkswagen újabb mérföldkövet ért el az elektromobilitásban: a két elektromos motor által működtetett ID.R 6:05,336 perc alatt teljesítette a Nürburgring-Nordschleife kört abszolút második idővel, gyorsabban, mint bármelyik elektromos jármű korábban. (Az abszolút rekordot a Porsche 919 Hybrid Evo tartja 5:19:546-os idővel. Gyári Trabant P50 1960-ban 16:01-et futott, igaz, a táv 2 km-rel volt hosszabb.) Az ID.R átlagsebessége 204,96 km / h, ami ismét megmutatta a Volkswagen elektromos hajtásának lenyűgöző teljesítményét. Ez az 500 kW-os (680 LE) kibocsátásmentes versenyautó a Volkswagen jövőbeli, teljesen elektromos ID. termékcsaládjának versenyzésre épített zászlóshajója.
„A Nürburgring-Nordschleife nemcsak a világ legigényesebb versenypályája, hanem a sorozatgyártású járművek végső tesztje is” – mondja Herbert Diess, a Volkswagen Csoport igazgatótanácsának elnöke. „Az ID.R nagy fölénnyel teljesítette ezt a kihívást. A VW e-mobilitása büszkén viselheti magán a „Nürburgring-approved” jelzőt. Gratulálok a Volkswagen Motorsport csapatának és Romain Dumas pilótának az ID.R harmadik rekordjához.
A Nürburgring-Nordschleife kihívásaira való felkészülés érdekében a Volkswagen Motorsport mindössze öt hónap alatt teljes körű átalakítást végzett a Pikes Peak és a Goodwood rekordjait felállító autóhoz képest. „Az ID.R továbbfejlesztett változatán az aerodinamikai konfigurációt a lehető legmagasabb sebességhez optimalizáltuk, nem pedig a maximális leszorítóerőhöz” – magyarázza François-Xavier Demaison műszaki igazgató. „A szimulátorban és a versenypályán végzett nagy mennyiségű tesztkörökkel az ID.R-t a Nordschleife egyedülálló körülményeihez igazítottuk, főként az alvázhangolásra, az energiagazdálkodásra és a rekordkísérlethez szükséges gumiabroncsok optimális kiválasztására összpontosítva.”
(Forrás: POHU–NszI)