A következő évtizedben alternatív tüzelőanyagokan lesz a hangsúly
Az Európai Bizottság meghatározta a 2020 utáni kereteket a közlekedés dekarbonizációjának folytatásához. Az európai autóipar vezető szerepének megtartása érdekében továbbra is a járműgyártókon marad az egyik legköltségesebb fejlesztési irány terhe 2020 után is, mivel a következő évtizedben a CO2-kibocsátás csökkentése 30 százalékot kell, hogy kitegyen. Defi niálták a Tiszta Járművek fogalmát az alternatív üzemanyagok felhasználása szerint, így a plug-in hibrid, az akkumulátoros, a tüzelőanyag-cellás elektromos mellett a legszélesebb körben alkalmazható bio- és földgázhajtású könnyű- és nehézgépjárművek tartoznak e fogalomba. Középpontban áll az alternatív tüzelőanyagok infrastruktúrájának kiépítéséről szóló irányelv (2014/94/ EU) megvalósítása, mely 2014-ben a tagállamok számára kötelezően előírta a fogyasztók számára