UFI váltóolajszűrők a Hyundai Motor Group (Hyundai és Kia) márkáihoz

Az UFI, a szűrési és hőmenedzsment-megoldások, valamint a már a zöld hidrogéntechnológiák globális vezetője fontos beszállítói szerződést jelentett be a Hyundai Csoporttal, amely Original Equipment (OE) és OES váltóolajszűrőkre vonatkozik. Az UFI most először szállít szűrőket hat- és nyolcfokozatú automatikus sebességváltókhoz a koreai csoport széles modellkínálatához; ezek közül a legismertebbek a nyugati piacokon a Hyundai i30, Tucson, Santa Fe, valamint a Kia Ceed, Sportage és Sorento. Az UFI a Hyundai Csoport számára készülő szűrőket dél-koreai üzemében gyártja, amely a helyi gyártók OE beszállítója.


Kenőolajszűrő 6 sebességes HYUNDAI váltóhoz

Stefano Gava, az UFI Csoport vezérigazgatója így kommentálta:
„Ezzel a projekttel az UFI belép egy új szegmensbe: a könnyű járművekhez készülő váltószűrők piacára. A Hyundai Motor Grouppal együtt tesszük ezt, széles körben népszerű modelleken, saját fejlesztésű anyagainkat – mint például a FormulaUFI.Extreme – alkalmazva. Ez a lépés tovább erősíti pozíciónkat a vezető globális technológiai partnerek között.”


UFI saját fejlesztésű technológiái

A nyolcfokozatú váltókkal szerelt modellekben a szűrő vákuum alatt működik, míg a start-stop rendszerrel felszerelt járművekben a szűrő egy kiegészítő elektromos olajszivattyúhoz csatlakozik. A hatfokozatú váltóval rendelkező hibrid modellek esetében egy másik típusú szűrő kerül alkalmazásra. A szűrőanyag a FormulaUFI.Extreme – a „FormulaUFI” termékvonal része, amely a vállalat teljes szűrési szakértelmét foglalja magában, és neve az UFI innovációs központjaiban fejlesztett és kiválasztott anyagokra utal. 


Kenőolajszűrő 8 sebességes HYUNDAI váltóhoz

A szintetikus szűrőanyag „melt blown” eljárással készül – ennek hatékonysága a szálak eloszlásától és méretétől függ, amelyek az adott alkalmazáshoz igazíthatók. A Hyundai és Kia váltóihoz használt FormulaUFI.Extreme szűrőanyag 90%-ot meghaladó szűrési hatékonyságot garantál a 100 mikronos részecskék esetében, és akár 65%-ot az 50 mikronos részecskéknél. A szűrőn mérhető nyomásesés nagyon kicsi, legfeljebb 0,15 bar. Ezekben az alkalmazásokban az anyag két rétegben kerül felhasználásra, hogy növelje a szűrőfelületet és javítsa a hatékonyságot.

A két szűrőréteg két szénszál-erősítésű műanyag „fedél” között helyezkedik el. Az egyik fedél belső felületén bordák találhatók, amelyek javítják az áramlásirányítást, minimalizálják a nyomásesést, és megakadályozzák a műanyag alkatrész deformációját. A két fedelet összehegesztik, így egyetlen egységet alkotnak, amelyet a szerviz során teljes egészében ki kell cserélni. 

UFI Filters

Az 1971-ben alapított UFI a szűrés, a hőmenedzsment és a zöld hidrogénmegoldások globális vezetője. Technológiáit olyan területeken alkalmazzák, mint az autóipar, repülőgépipar, hajózás, ipari szektor, valamint az F1-es csapatok és az európai ExoMars űrjármű. Az UFI levegő-, olaj-, üzemanyag-, utastér-, hidraulikus és hűtőfolyadék-szűrőket, valamint hőmenedzsmentrendszereket szállít belső égésű, elektromos és hibrid járművekhez. OE piacvezetőként a világ autó-, motorkerékpár-, nehézgépjármű- és mezőgazdasági járműgyártóinak 95%-a választja, és olyan márkákat lát el, amelyek a globális nehézgépjármű-gyártás 50%-át adják. Utángyártott (Aftermarket) UFI és Sofima márkáival a teljes európai járműpark 98%-át lefedi.
22 gyártóüzemmel, több mint 4300 alkalmazottal 21 országban, valamint 3 kutatás-fejlesztési központtal, ahol több mint 270 szakember dolgozik, az UFI a bevételének több mint 5%-át fordítja K+F-re, és több mint 350 szabadalommal rendelkezik – formálva a jövőt csúcstechnológiai megoldásaival.