Mi újat hoz az Euro 7 az N2 és az N3 kategóriákban?
Az N2 és N3 kategóriájú járművekre (közepes és nehéz haszongépjárművek) az Euro 7 jelentős szigorításokat vezet be különösen a kipufogógáz-komponensek határérték koncentrációjában, különösen a nitrogén-oxidok, szilárd részecskék és szén-monoxid kibocsátásának csökkentésére fókuszálva. Emellett új szennyezőanyagok kerülnek szabályozás alá és a járműveknek hosszabb ideig kell megfelelniük a szigorúbb előírásoknak.
Mondják, itt volt az ideje. A nehézgépjárművekre vonatkozó jelenlegi kibocsátási határértékeket régen, 2009-ben, az akkor rendelkezésre álló technológia alapján fogadták el. Az Euro VI új típusjóváhagyásokra 2013. január 1., minden újonnan forgalomba helyezett N2 és N3 járműre 2014. január 1-én került sor.
Azóta a technológia fejlődött, és a jelenleg rendelkezésre álló technológiák ötvözésével elérhető kibocsátási szint jóval alacsonyabb, mint a több mint 15 évvel ezelőtt elérhető szint. Ennek a technológiai fejlődésnek olyan kibocsátási határértékekben kell tükröződnie, amelyek a létező legkorszerűbb technológián és a kibocsátáscsökkentéssel kapcsolatos ismereteken alapulnak és az összes releváns szennyező anyagra vonatkoznak.
Az Euro VI-E szabvány bevezetésével az N2 és N3 kategóriájú nehéz tehergépjárművek esetében kötelezővé vált a valós vezetési körülmények közötti emissziómérés (RDE) alkalmazása.