Az emissziótechnika nem ördöngöség, meg lehet tanulni

A technika fénysebességű fejlődésében vannak „állócsillagok”. Ezek közé tartoznak az emissziótechnika, tehát a kipufogógáztisztítás elemei, főleg az Euro V és VI dízelmotornál alkalmazott technikák. Szinte biztosra vehető, hogy amíg még dízelmotor lesz a nagyvasak, de a személyautók világában is, a diesel kipufogógázt koromszűrővel (DPF), oxidációs katalizátorral és AdBlue „evő” SCR NOx redukáló egységgel fogják szerelni és forgalomba hozni. Ehhez társul ma az EGR két rendszere is: a kisnyomású és a nagynyomású, szelepeivel, útváltó csappantyúival, hűtőivel, esetleg külön katalizátorával.

Ezek ismerete már minden üzemeltetőnek, szerelőnek a kisújjában van. Tudják, hogy a motor és kipufogórendszeri, a gázútban kialakuló hőmérsékletek milyen befolyással bírnak. Tudják az AdBlue adagolás csínját-bínját. Muszáj ismerniük, mert ezek rendellenes, váratlan meghibásodása, óriási veszteséggel járnak. A tisztítószekrény ára, a jeladók ára horribilisek, a kieső idő számottevő.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.