Eltömődött koromszűrő miatt sérült turbótöltő
Lapunkban már többször szóltunk arról, hogy az eltömődött részecskeszűrő (DPF) milyen károkat okoz a turbótöltőben. A MAHLE cég is sokszor figyelmeztet erre a veszélyre, Technical Messenger kiadványának 2025/1. számában ismét szól a DPF-re visszavezethető turbómeghibásodásról.
Ha egy gépkocsi az új turbófeltöltő beszerelése után nem adja le az elvárt névleges teljesítményt, vagy ha az új alkatrész röviddel a beszerelés után meghibásodik, mindig ellenőrizni kell a dízel-részecskeszűrő (DPF) eltömődési állapotát. Az eltömődés nagy kipufogási ellennyomást okoz, tehát a DPF előtt a kipufogócsőben és természetesen a töltő turbinaházában megnő a gáznyomás. Ez a normális értéknél jóval nagyobb nyomás, akár többszörös érték is lehet, a turbófeltöltő teljes meghibásodásához is vezethet, okozhat tengelytörést is.