Ahol a tisztítás van a dolgok középpontjában

A veszprémi HDSF vállalkozás vendégei vagyunk ismét, vendéglátóink Varga József és fia, Varga Viktor. Vannak dolgok, melyekről sokszor és sokat kell beszélni, hogy tájékoztatást tudjunk adni egy szinte mindennapos gyakorlati témáról, a dízelmotorok emissziótechnikai, más néven kipufogógáz-utókezelő rendszerének tisztításáról. Többször írunk és beszélünk róla, hogy valami foganatja legyen. 

Az, hogy a dízelmotor kipufogógázában a szennyezőanyagok koncentrációja a mai nagyon szigorú előírási szinteket messze alulteljesíti, és egyes komponensek, például a részecskék száma kevesebb, mint a környezeti levegő részecsketartalma, meglehetősen összetett kipufogógáz-utókezelő rendszerekkel érhető el. Az emissziótechnikai rendszerek az utóbbi évtizedben még összetettebbek lettek, ezért a tisztításuk is nehezebb, és bonyolultabb technológiákat követel. A tisztítás, tudjuk, előbb-utóbb elkerülhetetlen, a jó hír azonban az, hogy a tisztítás eredményes művelet, szinte az új állapotot tudja visszaállítani… akkor, ha a dízelautó motorja karbantartott volt, hibáira időben figyeltek fel, azokat elhárították. Leharcolt rendszerrel nehéz csodát tenni.

Egyre gyakrabban találkozunk olyan modern Euro 6d kipufogógáz-kezelő rendszerekkel, amelyeket helytelen technikákkal próbáltak tisztítani. Ha szerencséje van az ügyfélnek, akkor a kontárok a károsanyag-kezelő rendszerben nem okoztak kárt, de előfordulnak olyan végzetes esetek, amikor már mi sem tudunk segíteni. Óriási anyagi kár keletkezik.

Legutóbb egy, a weboldalán mindent megígérő, akár leszedés nélkül is DPF-et tisztító vállalkozó egy Mazda CX7 Euro 6d károsanyag-kezelő rendszerét és a kipufogóban található szenzorait tette tönkre.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.