Amikor az Ad-Blue-rendszert a pokolba kívánod
Történetünk tárgya egy Magyarországon 2019 júliusában újonnan forgalomba helyezett Opel Combo Life 1.5D (a kilométeróra jelenlegi állása kb. 90 ezer km), 7 személyes személygépkocsi (bár jobban illik rá a dobozos személyszállító megnevezés).
Mivel ez a modell az Opel 2017-es PSA általi felvásárlása után jelent meg, ezért közös alapokra épült a Citroen Berlingóval, a Peugeot Rifterrel és a Toyota Proace City Versóval. A motor egy 1,5 literes, 4 hengeres, 130 LE-s dízelmotor, amelyet – hogy megfeleljen az Euro 6d-TEMP emissziós normának – SCR-technológián alapuló kipufogógáz-utókezeléssel, azaz AdBlue-rendszerrel láttak el. A gépkönyv szerint a motor jellemző AdBlue fogyasztása körülbelül 0,85 liter 1000 kilométerenként, ami a gyakorlatban főleg autópálya-használat mellett inkább 1,5 liter. Az AdBlue tartály feltöltési mennyisége 17 liter. Mivel a szervizintervallum (ha a szervizkijelző másképpen nem jelzi) 30 000 km vagy 1 év, ezért a kötelező szervizek között többszöri AdBlue utántöltés válik szükségessé. A használati utasítás szerint ilyenkor legalább 5 litert kell utántölteni, hogy az utántöltés egyértelműen észlelhető legyen. Az alacsony AdBlue szint első figyelmeztetése szerint a motorindítás gátlásra kerül 2400 km múlva ➊.