Ami a csövön kifér, de nem mindegy, hogy mi ...

A motorkerékpár-ipari műszaki innováció kulcsszerepet játszott e járműkategóriáknál is az emisszió-kibocsátás fokozatos csökkentésében. A motorkerékpárokra és a mopedekre vonatkozó Euro 1 előírás 1999. évi bevezetése óta a szennyezőanyag-kibocsátás drasztikusan csökkent: a szénhidrogének (HC) és a nitrogén-oxidok (NOx ) együttes kibocsátása 96,6%-kal, míg a szén-monoxid- (CO) kibocsátás 92,3%-kal lett kevesebb. A nagy hír a „nem metán szénhidrogének”, tehát a metánon kívüli szénhidrogének (NMHC) korlátozásának bevezetése, amelyet korábban nem mértek. Az NMHC teszi ki a motorkerékpár HC-kibocsátásának nagy részét, így a 0,068 g/km határ külön kihívást jelent. 2021. január 1-jétől minden új motorkerékpárnak – amelyet az Európai Unióban értékesítenek – meg kell felelnie a következő generációs „Euro 5” kibocsátási követelménynek!
Ahhoz, hogy megértsük az aktuális elvárásokat, tudnunk kell, hogy az Európai Motorkerékpár-gyártók Szövetsége (ACEM) képviseli a mopedek, motorkerékpárok, háromkerekűek és négykerekű motorok (L kategóriájú járművek) gyártóit Európában. Az ACEM tagjai között 18 gyártó cég található 15 európai országban: BMW Motorrad, Bombardier Recreational Products (BRP), Ducati Motor holding, Harley-Davidson, Honda, Kawasaki, KTM, KYMCO, MV Agusta, Peugeot Scooters, Piaggio, Polaris Industries, Renault, Royal Enfield, Suzuki, a Triumph Motorkerékpárok és a Yamaha. Az új Euro 5 szabvány szerint a mopedek, motorkerékpárok, triciklik és négykerekű motorok kipufogógáz-kibocsátása nem haladhatja meg az 1000 mg/km szén-monoxidot (CO), 100 mg/ km összes szénhidrogént (THC), 68 mg/km nem metán szénhidrogéneket (NMHC), 60 mg/km nitrogén-oxidokat (NOx ) és a 4,5 mg/km részecskéket (PM). Ezek az Euro 5 kipufogócső szennyezőanyag-kibocsátási határértékek megegyeznek az autók Euro 6-oséval.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője