A DPF próbára teszi a szakmát (HDSF)

Ha kipufogógáz-tisztítási technikát tanítok, benne kiemelten a koromszűrőket mondom el, arra kérem a hallgatóságomat, hogyha más ismeretre nem is fognak emlékezni, csak erre az egyre, már nem volt az a nap hiába… Ez az „egy” üzenet pedig az alábbi.
A belső égésű motorok részecske- (korom) kibocsátása, mind a dízeleké, de a benzineseknek sincs szégyellnivalójuk, ha az egészségünkre gyakorolt ártalmakat vesszük számba, a képzeletbeli dobogó legfelső fokán helyezkedik el.
A koromrészecske (szénatom lemezkék összekapaszkodása) ott képződik az égéstérben, az égés során, ahol az oxidációra nem tökéletesen jók a feltételek. Ugyanitt a gázolaj szénhidrogén-molekulái felbomlanak, de ők sem tudnak végtermékké oxidálódni, új vegyületek keletkeznek, döntő többségükben rákkeltőek.
Ezek a vegyületek a koromrészecskékre rátapadnak (adszorbeálódnak) és a koromrészecskékkel együtt kijutnak a környezetbe. Mi beszívjuk a részecskéket, így a rákkeltő anyagok bejutnak a szervezetünkbe. Maga a részecske sem ártatlan.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője