ACEA-kritika

Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) 16 európai székhelyű személygépjármű-, transzporter-, tehergépkocsi- és autóbuszgyártót képvisel, tehát az ő tagjai lesznek az elsők a frontvonalban, ha az új EURO 7/VII előírás követelményeinek meg kell felelni. Ezért az ACEA és a tagok mindig részt vettek, vesznek az előírást kialakító szakmai munkacsoport (Advisory Group on Vehicle Emission Standards (AGVES)) megbeszélésein, konzultáción, amelyet az Európai Bizottság vagy a CLOVE szervezett. A CLOVE egy európai szakmai konzorcium, neves egyetemekből és kutatóintézetekből áll: LAT, a thessaloniki egyetem, Emisia, grazi műszaki egyetem, FEV, TNO, Ricardo, Technical Research Centre of Finland (VTT). A Position Paper (amely ennek a cikknek a forrása) egy tömör összefoglaló képet ad az ACEA-szövetség szempontjairól az EURO 7/VII előírás kibocsátási határértékei és a vizsgálati előírások tekintetében.

Az Európai Unióról szóló Szerződés kimondja, hogy minden intézkedésnek, amelyet egy probléma kezelésére hoznak – amelyet még elemezni és számszerűsíteni kell –, arányosnak kell lennie. A Szerződés ezen alap- és kulcs elvének megvalósítása érdekében az ACEA és más érdekelt felek az AGVESben kérték a Bizottságot, hogy hajtson végre levegőminőségi elemzést. Ennek a célja az lenne, hogy számszerűsítsék a közúti közlekedés hozzájárulását a környezeti levegő szennyeződéshez és meghatározhassák, hogy egy jövőbeni károsanyag-kibocsátási előírás költséghatékony hasznot jelenthetne-e, ahhoz képest, amit a jelenlegi szabályozás hoz azáltal, hogy az európai járműflotta megújul a nagyon tiszta Euro 6d és VI-E járművekkel. Hasonlóképpen, az elemzésnek nem szabad figyelmen kívül hagynia azt a tényt, hogy a közúti közlekedés elektrifikációjának növekedése várható, amiatt, hogy a gyártók meg tudjanak felelni a CO2 -céloknak, amelyek már definiálva vannak és definiálva lesznek a következő években.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.