Részecskekibocsátás a tüzelőanyag oldaláról

Az Autótechnika 2020. márciusi számában, a részecskeszámlálással kapcsolatos cikkünkben közöltünk egy részecskeszámra vonatkozó ábrát, amit itt megismétlünk. Ezt ott nem elemeztük külön, mert a forrásanyag sem foglalkozott vele. De visszatérünk az ábrához, mert néhány gondolat az eszünkbe jutott, amelyet most írásban is megfogalmazunk.
BEVEZETÉS
A forrásanyag a vizsgálati eredmény hátteréről nem közöl semmit. Milyen járműveken mérték, milyen gyártmány, típus, műszaki szempontokból milyen motor, milyen emissziós besorolású járművek, milyen vizsgálati eljárással, milyen jogszabály alapján, milyen a részecskeszámláló működési elve stb. Szóval a lényegről ➊.
Mindezek ellenére az tűnik fel, hogy az egységnyi megtett útra vetített kibocsátott részecskék száma egy nagyságrenddel nagyobb az Otto-motorral hajtott esetében, miközben pár éve már halljuk, hogy a dízelmotorból származó részecske mennyire káros az emberre, az élő környezetre.
A részecske gyűjtőfogalom. Ha az anyagösszetételt nézzük, akkor beletartozik például az elemi szén, a korom, szulfátok, illékony szerves szénhidrogének, fémkopadék, tüzelőanyag és kenőolaj szervetlen adalékai stb.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
A Shell Helix Ultra új utat nyit a motorolaj-védelmet adó új szabvány felé
Az új API SN PLUS szabvány bevezetésével egyidejűleg a Shell Helix Ultra bemutatja új termékcsaládját, amely fejlett védelmet nyújt a korszerű turbófeltöltős motoroknak.
A „H2Accelerate” előlendíti az tüzelőanyagcellás teherautó bevezetését
A Daimler Truck, az Iveco, az OMV, a Shell és a Volvo Csoport áttörést szándékozik elérni a hidrogénhajtású teherautó terén.
A Texas Instruments bemutatja a vezeték nélküli akkumulátorkezelő rendszert
A Texas Instruments a CES 2021 kiállításon vezeték nélküli akkumulátormenedzsment rendszert (BMS) mutat be.