Continental emissziótechnika

A kipufogógáz-utókezelés még több évtizedig jelen lesz a motortechnikában, és a teljesítésükkel kapcsolatos követelmények is egyre bővülnek és nőnek.
A Continental korábban együttműködött, majd megvásárolta az EMITEC céget, melynek katalizátor-megoldása, a fémhordozós Metallit® CS, LS, PE kiviteli változatai egyedülállók a világon. Ez a technika viszonylag egyszerűvé teszi a hordozó villamos fűtését, illetve fűtőtest behelyezését, melyhez 48 V-os fedélzeti tápfeszültséget használnak. Az EMICAT® emiszsziótechnikai rendszerek mind dízel-, mind Otto-motorokhoz a Continental kínálatában vannak. Valamennyi reaktor fémhordozós és kialakításban is egyedi. Ahogy azt képeinken is nyomon követhetjük, a dízel „reaktorképlet” a következő: DOC+LNT, fűtőtest, SCR1, DPF, SCR2. A dízel részecskeszűrő kerámia. Két AdBlue befecskendezést használnak az SCR-ek előtti elhelyezéssel. Az Otto-motorhoz az ún. koaxiális gyűrűelrendezést fejlesztették ki (Ring Cat), mely jobb gázörvénylést kelt, ezzel jobb katalizátortérfogat-kihasználást és motorra ráépítésben kedvezőbb elrendezési lehetőséget nyújt.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Az Európai Parlament rábólintott
Az Európai Parlament rábólintott az EU Bizottság javaslatára és hatalmas változásra szánta el magát, miután a „Fit for 55” klímacsomag keretében úgy döntött, ra...
AOE-infó - 2022.04-05.
2022. április 23-án tartotta meg egyesületünk az idei első, konferenciával egybekötött közgyűlését.
Szakmai előadások a Lukács-iskolában
Napjainkban a járműipar fejlődése hatalmas léptekkel halad.