Az Euro 6d-Temp dízelek a legtisztább belső égésű motorok

A dízeljövő a nitrogénkibocsátáson áll vagy bukik, annak is legszigorúbb tesztjén, a valós menetállapot-sorozatban való megfelelésen. A motorfejlesztők „összeszedték” magukat, és a dízel kipufogógáz tisztítás mai eredménye a legszigorúbb követelményeket is túlszárnyalja. Sokan – dízeldrukkerek és ellendrukkerek – nemcsak árgus szemekkel figyelik a fejlesztési eredményeket, de aki teheti, ún. független ellenőrző emisszióméréseket is végez.
Ezen intézmények, társadalmi szervezetek sorában igen előkelő helyet foglal el a német ADAC autóklub. Régóta végez rendeleti előírások és saját elképzelése szerint (pl. autópályateszt) is ún. energetikai és kipufogógáz-vizsgálatokat, az ADAC EcoTestet. Eredményeiket, véleményüket az autógyárak is respektálják. Pontozási rendszert alakítottak ki és pontosztályba sorolva maximálisan 5 EcoTest csillaggal értékelik az autókat. Ebben a kipufogógáz-szennyezést és a CO2 -kibocsátást veszik figyelembe. A kipufogógáz-vizsgálatot ma már az Euro 6d-TEMP hatósági előírás szerint:
- WLTP-ciklusban, görgős padon és egy ezt ADAC nehezített feltétellel is elvégzik (bekapcsolt nappali menetfény, klímaberendezés-működéssel és plusz 200 kg terheléssel),
- RDE „ciklusban” és
- ADAC- autópályateszttel.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Új motorokhoz új célszerszámok a Puma Toolstól I. rész
Jelen cikkünk a Ford 2.0 TDCI EcoBlue motor célszerszámait vesézi ki, amiket a Puma Toolsnál általában azonnal raktárról meg lehet vásárolni, vagy akár ki is lehet bérelni egy-egy szerel&eacu...
Kérdések a hibrid-, illetve tisztán elektromos járművek vizsgáztatása körül
Bár „döcög” az új járművek forgalomba helyezése, azért egyre több hibrid- (HV, PHV), illetve tisztán elektromos járművet (BEV) szeretnének forgalomba helyeztetni.