Siklócsapágycsésze-pozicionálás

A Toyota 1ZR-FAE, 2ZR-FAE, 3ZR-FAE és 3ZR-FE benzinmotorjainak főtengely- és hajtórúd-nagyfej ún. mikrobarázdás siklócsapágyainak csapágycsészéin tájolófület nem találunk (1. ábra). 


1. ábra

A főtengely-fekvőcsapágy felső csapágycsésze olajhorony alakja változott, a csapágyból az olajkifolyás mértékét csökkentették (2. ábra). Ezzel az olajszivattyú szállítási kapacitását is csökkenteni lehetett. Szerelésnél a főtengelyfekvőcsapágy felső csapágycsészét az olajfurattal kell fedésbe hozni, ezt a helyzetet tolómérővel lehet bemérni (3. ábra). A főtengely-fekvőcsapágy alsó csapágycsészét és a hajtórúd csapágyait középre kell beállítani, helyzetüket szintén tolómérővel beállítva (4). A tájolási értékeket és tűréseket a 3. és a 4. ábra mutatja.


2. ábra


3. ábra: „A”: 0,5 mm-től 1,0 mm-ig, különbségek „B” és „C” között: 0,5 mm vagy kisebb


4. ábra: Különbségek „A” és „B” között: főtengely alsó csapágycsésze: 0,7 mm vagy kisebb, hajtórúd csapágyak: 0,5 mm vagy kisebb.