Mercedes diesel OM651 dugattyúrepedés
Azzal a panasszal érkezik a motor műhelyünkbe (Wild Motoren GmbH & Co. KG – wild-motoren.de), hogy olaj jelenik meg, szivárog a nívópálca csövénél. A feltételezett ok az olajszintmérő pálca tömítőgyűrűje. Először a tömítőgyűrűt cseréltük ki, az olajszivárgás nem szűnt meg.
Ezután forgattyúháznyomás-mérést végeztünk, és többcsatornás oszcilloszkópon jelenítettük meg a nyomáslefutást, figyeltük a nyomáscsúcsokat ➊. Végül szétszedtük a motort, és megállapítottuk az okot: dugattyúrepedés a tűzgyűrű gyűrűtartója felett ➋ ➌. Ezen keresztül az égéstéri nyomás elérte a forgat - tyúházat és kinyomta a motorolajat az olajszintmérő pálca csövén keresztül, a pálca mellett.