Mercedes diesel OM651 dugattyúrepedés

Azzal a panasszal érkezik a motor műhelyünkbe (Wild Motoren GmbH & Co. KG – wild-motoren.de), hogy olaj jelenik meg, szivárog a nívópálca csövénél. A feltételezett ok az olajszintmérő pálca tömítőgyűrűje. Először a tömítőgyűrűt cseréltük ki, az olajszivárgás nem szűnt meg.
Ezután forgattyúháznyomás-mérést végeztünk, és többcsatornás oszcilloszkópon jelenítettük meg a nyomáslefutást, figyeltük a nyomáscsúcsokat ➊. Végül szétszedtük a motort, és megállapítottuk az okot: dugattyúrepedés a tűzgyűrű gyűrűtartója felett ➋ ➌. Ezen keresztül az égéstéri nyomás elérte a forgat - tyúházat és kinyomta a motorolajat az olajszintmérő pálca csövén keresztül, a pálca mellett.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője