Az ördög mélyen fekvő részletekben lakozik

A MOTOR NEM MELEGSZIK FEL
A motor hőmérséklete legfeljebb 70 °C-ot ér el egy VW Transporter T6 2.0 16V TDI Bluemotion modellen. A hiba felléphet minden DSG sebességváltóval szerelt T6 2.0 16V TDI VW Transporternél. Hibakód nincs sem a motorvezérlő egységben, sem a légkondicionáló rendszerben, sem a kiegészítő fűtésben. A műhely az ügyfélpanaszt igazolta. Infrahőmérővel történő mérése is maximum 70 °C-ot mutatott. A termosztát cseréje javulást nem eredményezett. A probléma az EA288 sorozatú motorok összetett hűtőköre miatt nehezen diagnosztizálható.
Azért, hogy a motor gyorsan üzemi hőmérsékletre melegedjen, a gyártó a hűtőrendszert nagy és kis hőmérsékletű körre osztotta fel. A köröket termosztátos 2/2 és 3/2 utas szelepek vezérlik. Kapcsolható fő vízpumpa és más villanymotoros hajtású vízpumpák is vannak a hűtőrendszerben az EGR-hez és a töltőlevegő-hűtéshez. Hibás lehet a sebességváltóolaj-hűtő 3/2 utas szelepe is. Ha ez nem zár be, akkor a sebességváltó-olaj hűtőköre már hidegindítás után nyitott, és így a teljes hűtőkör hőmérséklete alacsony szinten marad. A szelep ellenőrzése során kiderült, hogy ennek a termosztátja nem működik. Csere után a probléma megoldódott.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
MS005 Gépjárműgenerátor és - indítómotor diagnosztikai próbapad
A címben szereplő feladatokat ellátó próbapad az autóvillamossági szakma régi szereplője.
Renault Trucks Optifleet - Új "Health" és "Safety" modulokkal
A Renault Trucks Optifleet flottakezelési megoldásának segítségével a fuvarozó cégek az üzemeltetési költségek csökkentésével és az ügyfelek elégedettség&e...
Rendelet
A Kormány 577/2022. (XII. 23.) Korm. rendelete a közlekedési hatósági jogalkalmazással összefüggő egyes közlekedési tárgyú jogszabályok eltérő alkalmazásáról.