Sok sebből vérző Hyundai A6LF automata váltó esete
A hibamegállapítás során nem túl kedvező előjel, amikor nem az első körben találkozunk a problémával, hanem az autó több javítási próbálkozás után kerül a műhelybe. Még jobb, ha a hiba sporadikus, az pedig pláne nem segíti az előrehaladást, ha egymásra épülve több is van belőle. A következő eset is egy jó példa arra, hogy egy hiba orvoslása nem feltétlen jelenti egy probléma megszűnését.
Az alany egy Hyundai i40, 1.7 CRDI motorral és az autógyártó saját fejlesztésű és gyártású A6LF automata váltója. A váltóvezérlő kiolvasása során a P0768 Shift Control Solenoid Valve 'D' Electrical (OD/C) hibát láttuk, ami egy mágnesszelep meghibásodására utal. Mivel a legtöbb automata váltóban ezek a mágnesszelepek a váltó belső terében helyezkednek el, ezért közvetlenül a szelepet csak megbontás után tudjuk ellenőrizni. Mivel a váltón található egy csatlakozó, ezért először azon keresztül vizsgáltuk a szelep ellenállását. Ilyenkor a belső kábelköteggel együtt tudjuk ellenőrizni a szelepet. A multiméter 4 ohm körüli értéket mutatott, ami megfelel az adott szelep névleges ellenállásának. A mérést hideg és meleg váltónál is elvégeztük, mivel a hiba szinte mindig meleg váltóval jött elő.