CRD injektorcsere szakszerűen? Injektorfészek-takarítás?
A dízel járművek az újautó-eladási statisztikákban már nem annyira jeleskednek, mint 5–6 éve, de a mai napig jelentős használt dízel személygépjármű import, valamint a nagyszámú kishaszongépjárművek miatt a dízelrendszerek javítása még a mindennapi feladatok része és az is lesz az elkövetkezendő években is. A befecskendezők kiszereléséről, és annak célszerszámairól már többször írtunk, most az injektorfészkek tisztítására térünk ki, amit sokszor elhanyagolnak vagy nem kellő figyelemmel végeznek el, legtöbbször a megfelelő célszerszámok hiányában. A porlasztófészkek szakszerű takarítására a Pichler gyártmányú 9038100 cikkszámú készlet ➊ a legmegfelelőbb választás, amely a teljes tisztítási folyamatot lefedi, ráadásul a rázós esetekre is felkészült! Helyes használatát részletesen, tíz lépésben mutatjuk be.
A dízelbefecskendezők cseréjekor az első akadályba akkor futhatunk, ha a befecskendező nem jön ki a „hagyományos” módszerekkel. Sok típussal találkozhatunk, ahol a tervezés során nem figyeltek az esőelvezetés és a befecskendezők egymáshoz képesti elhelyezésére, valamint az injektorok nem rendelkeznek olyan tömítéssel, ami védi az injektor és a hüvely kapcsolódási felületét. Az injektor és a hüvely közé jutó szennyeződés a felülről beszivárgó vízen kívül lehet még az égéstérből származó kormos, tüzelőanyaggal oldott koksz.