Egy „laza” 3 hónapos javítás
Az alábbi eset még tavasszal kezdődött, s augusztus végén el is tudták vinni. Az ügyfél úgy jelentette be, hogy már két helyen volt, de sehol nem tudtak kommunikálni a motorvezérlővel, s nem indul a motor. Az autó egy 2005-ös évjáratú 2000 köbcentis benzines, magasnyomású üzemanyag rendszerrel volt ellátva. Ismét Manhercz Zolira esett a feladat. Azt gondoltam, egy Toyotánál nem lehet nagy gond.
A kommunikációs vonal élt, s mindennel tudtunk „beszélgetni”. A motorvezérlő hibatárolója üres. Egészen addig, amíg egyszer nem indítóztunk. Abban a pillanatban (vagy pár másodperc indítás után) a MIL lámpa kialudt. Innentől az ECU-val már nem volt kommunikáció, de minden mással igen. A következő probléma a „jó” kapcsolási rajz volt. Sehol nem találtunk csak hasonlót. Egy ismerős elküldte a tökéletes rajzot (ez is jó néhány napba telt), mehetett a hibakeresés. A tápok ellenőrzése után a diagnosztikai vezetékek vizsgálata következett.