A kábel akkor jó, ha folytonos...
Érkezett a műhelybe egy 2008-as évjáratú Honda Jazz. Egy autósboltos ismerős küldte az autót, mert nem hitte el, hogy ilyen drága hibája lehet egy „japán” autónak. Bosch-rendszerrel van szerelve, ettől még lehetne olcsóbb… Egy másik szervizben megállapították, hogy a fojtószelepegységet kell cserélni. Ennek ára nem kevés, 352 700 Ft (Bárdi kiskerár). Én már néhány éve javítgatom az autókat, de ilyen nem nagyon ment még tönkre, pláne nem 135 000 km-nél. Sajnos már én is (mint szerintem majdnem minden kollégám) belefutottam fölösleges alkatrészcserébe, ezért az ilyen eseteket különös figyelemmel vizsgálom, mert ciki, amikor a hiba megmarad egy igen drága alkatrész megvásárlása után is, bár elvileg mindent megtettünk a javítás érdekében. Kezdjünk neki!
A MIL-lámpa világít. (A hibakódokról később szólok.) Hidegen semmi tünet. Otthagytam, hadd melegedjen, addig összekészítettem a műszereket. Nem kellett sokat várni, elkezdett ingadozni az alapjárat. A másik tünet, amit nem mondtak, hogy nagyon hangosan kerregett a szelep. Olyan hangja volt, mint amikor szét van esve a belseje. A levegőbemeneti csövet levéve láttam, hogy a pillangószelep „kalimpál”, és ez adja a hangot, nem belülről jön. A hibakódolvasás 3 hibát adott ki: