ZF 5HP19 durva visszaváltás és fokozatválasztás
A ZF5HP-19/FL/FLA automata váltóval felszerelt Audi vagy BMW járműveknél feltételezheti, hogy az előválasztó kar „D”-pozícióba helyezésekor és a kigurulás során visszaváltáskor észlelt erőteljes ütés, főleg üzemmeleg olaj esetében, a nem megfelelően működő EDS 1 mágnesszelep eredménye. Leginkább a 2003-as évjáratú modellekben figyelhető meg a jelenség. Ha az EDS 1 hibásan működik, akkor nagy a moduláló nyomás a szeleptömbben, ami nagy vezérlőnyomást és nagy akkumulátor-ellennyomást okozhat. Ez általában a „D” fokozat kiválasztásakor és visszaváltáskor figyelhető meg.
A probléma megszüntetéséhez cserélje ki az EDS 1 mágnesszelepet. A mágnesszelep cseréjekor érdemes ellenőrizni a moduláló nyomásszabályzó szelepet, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a szelep szabadon mozog-e a furatában.