Egy Mercedes Benz Sprinter története
Az ügyfél olyan panasszal érkezett, hogy érzése szerint nincs megfelelő töltőnyomás, az autó erőtlen. A hibakódokat kiolvasva, a P18B100 és a P190100 hibák voltak tárolva. A vezetett diagnosztika nem vezetett eredményre, így az oszcilloszkóp maradt az utolsó remény.
A Mercedes-Benz Sprinter 906 erőtlenségét a hibakódok alapján a nem megfelelő légmennyiség okozhatja, így a vezetett diagnosztika szerint az első lépés a „Freeze frame” adatok ellenőrzése után a szívórendszer tömítettségének ellenőrzése. Két helyen is találtunk kisebb mértékű szivárgást, de az autó nem javult meg.
A következő lépés a légtömegmérő cseréje. Szerencsére volt lehetőség kipróbálni egy biztosan jó légtömegmérőt, így nem okozott többletköltséget egy jó alkatrész cseréje, mivel az új érzékelővel is ugyanúgy viselkedett az autó.