Leszakadt szelep a helytelenül szerelt szeleprugó miatt

A szelepekkel kapcsolatos javítások során előfordulhat, hogy a szeleprugó behelyezésénél a rugó nem ül be pontosan a hengerfejben kialakított ülékébe, annak peremén fekszik fel ➊. Így a szeleprugó egyik oldala jobban összenyomódik, mint amire méretezve van. A ferde szögben álló rugó miatt a szelepen hajlító nyomaték keletkezik nyitáskor, ami a szelep töréséhez vezet annak felső harmadában. A szelep beesik az égéstérbe, szívási ütemben, majd beszorul az égéstérbe.
Ennek a fajta hibának több jellemzője is van, amiből könnyen felismerhető:
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője
MS005 Gépjárműgenerátor és - indítómotor diagnosztikai próbapad
A címben szereplő feladatokat ellátó próbapad az autóvillamossági szakma régi szereplője.