Alkatrészek felülettisztítása szódaszórással
Az Autótechnika 2017/8-as számában már írtunk felülettisztító eljárásokról, ugyanis „Autószerelő a homokozóban” címmel kiveséztük a homokszóró berendezéseket és a szükséges háttértechnikát. Most egy felfutóban lévő technológiát választottunk a tematikának megfelelően: a nátrium-hidrogén-karbonátos tisztítást, vagy, ahogy a legtöbben hívják, a szódaszórásos technológiát vesszük górcső alá.
A homokszórás viszonylag kis költségű felülettisztítási eljárás, de sajnos vannak korlátai: még a legkisebb kvarchomok is maradandó alakváltozást okozhat a vékony lemezeken, illetve a motoralkatrészek esetén a tisztítás során valamennyi kvarchomok mindig marad az alkatrészekben, amit nehezen lehet kimosni. Az alumínium alkatrészeknél nehézséget okozhat, hogy a nagy erővel becsapódó homokszemcsék nemcsak a szennyeződéseket távolítják el, hanem magát a fémet is kikezdik.