Vezérműlánccsere a VW Polo 1,2-es motorján

A Contitech vezérműlánckészleteinek bevezetését hasznos szerelési tippekkel is kiegészíti. Jelen cikkünk alanya a VW Polo 1,2 liter lökettérfogatú, BMD kódú motorja, melyhez a TC 1003K1 készlet tartozik. A motor elég problémás, ugyanis a lánc hajlamos nyúlni az üzemeltetés során, ráadásul a folyamat kihat a hengertöltet mennyiségére, a gázcsere folyamatára és a károsanyag-kibocsátásra is, a lánckerekeket pedig extrém mértékben koptatja. A megnyúlt lánc hajlamosabb az „átugrásra” is, ami a motor tönkremenetelét is okozhatja.

A sikeres munka érdekében nemcsak a vezérműláncot kell cserélni, hanem a feszítő- és vezetőelemeket, valamint a lánckerekeket is. A teljes folyamat 1,9 órát vesz igénybe. A vezérműlánccal egyidejűleg érdemes a hosszbordás szíjat is cserélni, hogy elkerüljük az újabb javítás szükségességét. Ha mégis a régi szíjat szeretnénk visszatenni, akkor jelöljük meg a forgási irányát, mielőtt leszereljük.
 

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.