Lambdaszonda-fűtés

A diagnosztikai hibakódok (DTC) egyidősek az elektronikusan irányított gépjárműszerkezetekkel, mivel azok vizsgálata, hibafeltárása kizárólag fedélzeten kívüli, ún. off-board eszközökkel nem lehetséges. A fedélzeti állapotfelügyelet, a tágan értelmezett OBD a teljes mechatronikai rendszert lefedi. A világ autóiparának sikerült egyes területeken egységesíteni az állapotfelügyeleti módszereket és a hibakódokat, ezek a generikus kódok, más gépjárműszerkezeteknél azonban gyártmány- és típusfüggő kódokkal találkozunk. Megmondani nehéz lenne, mennyi a hibakódok száma ma, de bizonyára jó néhány ezer.

Ezek egyedi értelmezéséhez sok segítséget adnak egyrészről a gyári műszerek, másrészről a multibrand szkennerek háttér-információi, a források bő tárháza az internet. A nyelvvel sincs baj, itt minden angol. Két dolog azonban nehezíti a munkánkat. Az egyik az, hogy a rendkívül tömör hibakód megnevezések „mögé látni” nehéz, gyakran jogos a kérdés, „ez vajon mire vonatkozhat?”

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.