Új motorokhoz új célszerszámok a Puma Toolstól – 8. rész
2011-ben a BMW több új motort is bemutatott, ekkor váltották le a szívómotorokat szinte kivétel nélkül turbófeltöltött motorokra. Az új motorcsaláddal egy új motorépítési architektúra is érkezett, az új motorokhoz új célszerszámok kellenek a megfelelő karbantartásokhoz. A Puma Tools folyamatosan bővülő kínálatában megtalálható a LAS-7306 cikkszámú célszerszám ➊, amely elengedhetetlen rögzítőeszköz a BMW benzinmotorokban található VVT-rendszerben alkalmazott közbenső tengely vezérlő rugók biztonságos eltávolítására. A BMW 1, 2, 3, 4, 5, 6, X1 és X3 modellekben található N13 (1.6), N20 (1.6 és 2.0), N26 (2.0) és N55 (3.0) benzinmotorok esetében van szükség a használatára. A célszerszám gyári kódszáma: OEM 11 7 110.
MEGJEGYZÉS
A BMW, MINI, Citroen, Peugeot N12, N16, N18, EP6CDT, EP6 motorkódú 1.4-es és 1.6-os 16 szelepes benzinmotorok VVT-rendszerének szerelésénél kérjük, a LAS-7120-as cikkszámú közbenső tengely vezérlő rugó eltávolító és beszerelő készletet ➋ használja! Ezeknek a célszerszámoknak a gyári kódszámai: OEM 11 9 570, 11 9 571, 11 9 572, 11 9 573, 0197-3B1, 0197-3B2.
A komplett vezérléspozícionáló célszerszámkészletet ezekhez a gépjárművekhez az alábbi cikkszámokon lehet elérni a Laser Tools márka kínálatában: LAS5740-es cikkszámú (N55-öshöz), LAS6173-as cikkszámú (N26 és N20-ashoz), LAS-6814-es cikkszámú (N13-ashoz).
A változó szelepvezérlés rendszere ezeken a járműveken egy rugós karrendszert használ, amely, ha nem megfelelően van rögzítve, könnyen kiugorhat és sérülést okozhat. A LAS7306-os célszerszámot úgy tervezték, hogy a gyári utasításoknak megfelelően lehessen használni ezen rugók biztonságos és ellenőrzött eltávolításához és felszereléséhez.