A Toyota új gyártási eljárást fejleszt bio-tüzelőanyagokhoz

A semmilyen tüzelőanyagot sem igénylő mobilitás egyelőre nem realisztikus. Az alternatív hajtások fejlesztése mellett emiatt többek között a bio-tüzelőanyagok nagy szerepet játszanak a CO2 -kibocsátás csökkentésében. A Toyota a japán Aichi prefektúrában lévő biotechnológiai és erdősítő laborjában egy új lehetőséget állított elő a cellulóztartalmú bioetanol-gyártás termeléshozam-növelésére. Ehhez a gyártó egy új élesztőkultúrát fejlesztett ki, mely fontos szerepet játszik az erjesztési folyamatban a cellulóz-etanol gyártásánál.

A xilóz (facukor – egy cukorfajta, mely a növényi rostok bomlásakor szabadul fel) erjesztése a Toyota szerint a természetben előforduló élesztőkultúrákkal nehezen elérhető. A Toyota által kifejlesztett élesztőkultúra ellenben lehetővé teszi a hatásos xilózerjesztést, valamint jól ellenáll az erjesztésgátló anyagoknak, mint az ecetsav. Eredményként az élesztőkultúra az etanolerjesztés sűrűségében világszerte a legmagasabb értéken van a 47 g/l-rel.

A Toyota ettől jelentős termelésnövekedést vár a bio-tüzelőanyagok gyártásában, valamint jelentős gyártásiköltség-csökkenést is remél. A bio-tüzelőanyagok kutatásánál a Toyota cellulóz-etanolra koncentrál nem élelmiszernövényekből, hogy az élelmiszergyártással ne kerüljön konkurenciába. A kutatómunka kiterjed a különböző gyártásfolyamatok technológiájának fejlesztésére, beleértve a nyersanyag-előkészítést, az enzimes cukorképződést és az élesztőerjesztést.

A cél ezzel az, hogy a gyártásköltségeket az egyéb folyékony tüzelőanyagok, mint a benzin szintjére csökkentse és biztosítsa a szükséges növények stabil beszerzését. A Toyota állítása szerint tovább dolgozik a biotüzelőanyag-gyártás javításán és törekszik a cellulóz-etanol 2020-ig történő kereskedelmi bevezetésén energiavállalatokkal együttműködve.