Tüzelőanyag-minpség szenzor a Continentaltól
Világméretű megatrend, hogy a fosszilis tüzelőanyagoktól való függés és ezáltal a közúti közlekedés CO2-kibocsátásának csökkentése érdekében egyre nagyobb szerep jut a különböző alternatív tüzelőanyagoknak. Ehhez tartozik a biodízel a legkülönbözőbb éterforrásokból épp úgy, mint az alkoholtartalmú tüzelőanyag (etanol, E10+). Az importált kőolaj okozta függés áthidalására különbségek vannak a regionális stratégiákban, tehát szükséges a modern, világszerte bevezetett gépjárműveket a jövőben a különböző tüzelőanyag-minőségekre előkészíteni. A Continental koordinálja az IQ FUEL név alatt működő konzorciumot, mely nagy integráltságú miniatürizált szenzorrendszert fejlesztett ki a tankban lévő aktuális tüzelőanyag-összetétel felismerésére. Ezenkívül a szenzor egyéb összetevőket is felismer, úgy mint kén, víz vagy egyéb szennyeződések. Így lehetséges a motorkomponensek és a kipufogógáz-utókezelő rendszer részeinek működőképességét a károsanyag-kibocsátást befolyásoló tényezőktől megvédeni.
Az új szenzor egy megoldás a beágyazott technológiára, mely egy MOEMS-építőelemet használ (Mikro OptoElektroMechanischer Sensor), hogy a tüzelőanyag-összetételt az infravörös tartományú fényáteresztés mérésével meghatározza. Ezzel az optikai mérési eljárással sok tüzelőanyag-tulajdonság meghatározható, mint sűrűség, fűtőérték, cetán- és oktánszám, kéntartalom, viszkozitás és egyebek. Egy szenzorral lefedhető a dízel- és a benzinmotoros alkalmazás is. A szenzorértékek beágyazott kemometrikus modellekkel vannak kiértékelve, mely a tüzelőanyag-összetevő specifikus tulajdonságai alapján mondja meg az összetételt. A rendszer felügyeli a tüzelőanyag-összetételt, és ezeket az adatokat a motorvezérlő rendelkezésére bocsátja. Az újonnan kifejlesztett EMS 3 motorvezérlő szoftvermodulja alkalmas arra, hogy a központi paramétereket, mint befecskendezés (időpont és mennyiség), megfelelően illessze. 2012 év elejétől a Continental már egy működőképes mintadarabot tud az ügyfeleinek szállítani.